3 kroki do własnego biznesu w Internecie

3 kroki do własnego biznesu w Internecie

Własny biznes online to marzenie wielu przedsiębiorców oraz osób, które chciałyby zacząć pracować „na swoim”. Wprawdzie niektórym wydaje się, że biznes w Internecie dzieje się sam, bez żadnego udziału, czy wysiłku jego właściciela, ale – ci, którzy próbują – szybko przekonują się, że nie do końca tak to działa. Ci, którzy przetrwają ten etap i zakasają rękawy – często wygrywają! Ale! Ale! Jak w ogóle zacząć?

Krok pierwszy – przemyśl, co będziesz sprzedawać i komu będziesz sprzedawać

To naprawdę najważniejsza rzecz w biznesie – sprzedaż. Niezależnie, co, komu, za ile, czy to produkty, czy usługi – prowadząc swój biznes zawsze jesteś sprzedawcą. Oczywiście nie wystarczy tylko sprzedawać. Warto jeszcze wiedzieć, co chce się sprzedawać i czego zdecydowanie nie. Wprawdzie na początku działalności większość osób myśli, że dobrze jest być elastycznym, mieć bogatą ofertę, móc dostosować się do oczekiwań Klienta, jednak szybko okazuje się, że założenia te są nierealne do spełnienia. Zdecydowanie lepiej jest być specjalistą w wąskiej dziedzinie i oferować swoje usługi, czy swój produkt na najwyższym poziomie, niż rozdrabniać się na wiele frontów i nie mieć czasu odpowiednio dobrze ich realizować.

Krok drugi – stwórz swoje miejsce online

Działa to podobnie, jak z biznesem offline – jeśli chcesz prowadzić biznes online, musisz mieć swoje miejsce online. Cóż to będzie? To zależy oczywiście od rodzaju wykonywanej przez ciebie działalności. Może to być strona internetowa z informacjami o tym, co robisz, może to być blog z wpisami dotyczącymi twojej dziedziny, może to być sklep, w którym sprzedajesz swoje produkty fizyczne, książki, ebooki, czy nawet usługi, może to wreszcie być platforma, na której sprzedajesz i przeprowadzasz swoje kursy online. Ważne, by było to twoje, czyli należące do ciebie miejsce. Może być na hostingu, może być w modelu SaaS (np. sklep internetowy), ale niech będzie opłacone przez ciebie i możliwe do zmigrowania/przeniesienia gdziekolwiek indziej.

Krok trzeci – dotrzyj do swoich Klientów

Tu dochodzimy do clue. Bo tak naprawdę w biznesie mniej ważne jest, że coś sprzedajesz i że masz swoje miejsce sprzedaży. Wszystko zadziała, jeśli będziesz umiał/a dotrzeć do swoich Klientów. Jak zrobić to w biznesie online?

  1. Miej swoje miejsce w sieci i dbaj o SEO swojej strony www lub sklepu – zapewnisz sobie wejścia z wyszukiwarki Google.
  2. Wybierz jedno z social mediów – najlepiej takie, w którym się dobrze czujesz i rozwijaj je skupiając wokół swojej marki potencjalnych Klientów.
  3. Bądź szczodra/y w dzieleniu się wiedzą, dzięki temu ludzie cię zapamiętają i polubią.
  4. Rozwiązuj problemy innych, np. napotkane w social mediach – ludzie zaczną cię pamiętać jako eksperta i będą ci wdzięczni.
  5. Mów o swoim biznesie – nigdy nie wiesz, kto spośród twoich znajomych ma znajomego, który ma szwagra, który będzie chciał zakupić twój produkt lub skorzystać z twojej usługi.
  6. Obserwuj i słuchaj bardziej doświadczonych – wiele osób w sieci dzieli się swoim doświadczeniem, czerp z ich materiałów, ile tylko zdołasz.

To jak? Widzimy się na konferencji?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *